Jordan po letu 1945

1946

Leta 1946 je podjetje obsežno investiralo v nove stroje, dobavljivost surovin za proizvodnjo pa se je počasi izboljšala. Prodaja je poskočila, saj so kupci stali v vrstah, da bi kupili ščetke in metle.

Do zgodnjih petdesetih let prejšnjega stoletja je podjetje zaposlilo dva prodajna zastopnika, ki sta pokrivala celotno Norveško, v vseh večjih mestih pa je imelo svoje distributerje. V tistem času je prašičje ščetine, ki so se do tedaj uporabljale za izdelavo zobnih ščetk, zamenjal najlon.

1954

Zobna ščetka »Pronto« in slogan »Jordan ve, kako«

Leta 1954 je Jordan začel tržiti svoje zobne ščetke na Norveškem pod imenom »Pronto«. Naslednje leto je prvič uporabil slogan »Jordan ve, kako«. Od tedaj je to Jordanova blagovna znamka, ki se je v norveškem jeziku uveljavila kot prepoznavna krilatica.

1955-1957

Leta 1955 je Jordan na trgu prvič predstavil svojo ščetko za pomivanje posode s plastičnim držalom in najlonskimi ščetinami.

Ob koncu petdesetih let se je podjetje znašlo v obdobju vse večje konkurence iz tujine, zato je okrepilo svoje prodajne dejavnosti. Nastala je pobuda, da postavijo močno prodajno organizacijo na Norveškem. V tistem obdobju je Jordan izdeloval 32 različnih modelov zobnih ščetk. Pakirane so bile v kartonaste škatlice in v prodajalnah običajno na neopaznih mestih za pultom. Podjetje se je odločilo, da se bo osredotočilo na samo eno ščetko, jo tržilo in predstavljalo na policah novih samopostrežnih trgovin. Proizvodnjo in prodajo drugih modelov zobnih ščetk so prekinili. To je bila zelo dobro premišljena sprememba trženjske strategije. Ko je Jordan začel svoje izdelke izpostavljati v trgovinah, se je vse bolj izoblikovalo zavedanje o tem, da predstavitev izdelka vpliva na nakupno odločitev stranke. Jordan je bil med prvimi podjetji na Norveškem, ki je svoje dejavnosti usmerilo v trženje na temeljit in premišljen način, kot je zanj tudi značilno. Do leta 1957 se je podjetje usmerjalo predvsem na domači trg. Ko so se začele razprave o oblikovanju skupnega evropskega trga, kar bi pomenilo več uvoza konkurenčnih izdelkov na Norveško, je moralo podjetje preučiti nove strateške poti. Odločilo se je, da bo povečalo izvoz svojih izdelkov. Jordan je začel razvijati, proizvajati in prodajati krtače za sesalnike ter plastične nastavke za največje proizvajalce sesalnikov v Evropi. Ker je bila v tej panogi konkurenca izredno huda in so bili pritiski nenehnega zviševanja cen preveliki, je glavna naloga Jordana postala nadaljnja krepitev prodaje ponudbe lastnih izdelkov.

1960

Začne se izvoz zobnih ščetk

Velika prednost zobnih ščetk se je pokazala v tem, da so bile med redkimi izdelki, ki so se lahko prodajali skoraj v vseh državah sveta, ne da bi bilo treba spreminjati njihovo obliko. Tako je Jordan opravil prvo uspešno prodajo v tujino, ko je svoje zobne ščetke izvozil v Veliko Britanijo, na Dansko, Švedsko in Finsko. Podjetje je izdelalo zelo uporabno stojalo za zobne ščetke z okroglima poličkama in prostorom za 12 ščetk na vsaki polički ter ga v šestdesetih letih uspešno predstavilo po celotnem zahodnoevropskem trgu, nato pa prodrlo še na svetovni trg. Do leta 1964 je Jordanov skupni obseg prodaje zobnih ščetk dosegel skoraj 8 milijonov izdelkov, pri čemer sta se prodaja in izvoz povečala za 40 odstotkov glede na leto prej. Zato se je podjetje odločilo, da ime »Jordan« postane mednarodna blagovna znamka. Do leta 1967 – deset let za tem, ko je začel pospeševati izvoz – je Jordan izvozil že 35 odstotkov svoje celotne proizvodnje, njegove zobne ščetke pa so postale vodilne na trgih petih držav poleg Norveške, torej Švedske, Danske, Finske, Nizozemske in Švice.

1960

Jordan ima olimpijskega prvaka

V tistem letu je Jordanov zaposleni Roald Aas osvojil zlato olimpijsko medaljo v hitrostnem drsanju na 1500 metrov v Squaw Valleyju v ZDA.

1966

Začne se proizvodnja zobotrebcev

Sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja je ustno zdravje postalo pomembna tema v javnem interesu. V tistem obdobju je Jordan stopil v stik s higienikom na univerzitetnem oddelku za zobozdravstvo, v proizvodnji pa je prvič v zgodovini zaposlil oblikovalca. Namen teh inovativnih potez je bil zagotoviti, da podjetje ves čas ohrani razvojno prednost pred konkurenti. To je takrat postala njihova najpomembnejša naloga. Leta 1966 so se odločili, da se usmerijo v proizvodnjo zobotrebcev. Eden vodilnih parodontologov tistega časa, prof. Jens Wærhaug, je namreč Jordanu predlagal, naj razvije in proizvaja zobotrebce. Namen je bil ustvariti pripomoček za čiščenje medzobnih prostorov, ki bi bil učinkovitejši in enostavnejši za uporabo od zobne nitke. Kljub dvomom se je Jordan odločil upoštevati nasvet in oblikovati izdelek, za katerega se je pozneje izkazalo, da se uspešno prodaja. Vendar pa je novi izdelek zahteval tudi nove načine proizvodnje. Ročno rezkanje plošče je bilo preveč zamudno in drago, zato so se odločili za popolnoma avtomatiziran stroj, ki lahko iz ene plošče izdela 40.000 zobotrebcev. Takrat so posebej razvili še drug izdelek, katerega prodaja je z leti strmo rasla, in sicer posamično zapakirane zobotrebce. Od skromnih začetkov v osemdesetih letih prejšnjega stoletja se je povpraševanje po tem izdelku z leti samo povečevalo, danes pa jih lahko najdemo na večini letal in v restavracijah po vsej Evropi.

1967

V Flisi zgradijo novo sodobno lesno tovarno

Ob preusmeritvi na zobotrebce je Jordan spoznal, da mora svoje skladišče lesa, ki je bilo takrat v Oslu, preseliti bližje proizvodnji surovin. S tem so želeli prihraniti pri stroških prevoza, zmanjšati svoje zaloge in sprostiti prepotrebna sredstva. Za najprimernejšo lokacijo so izbrali občino Åsnes v okraju Solør. Bilo je dovolj blizu dobave lesa, zemljišče je merilo 12 hektarjev, podjetje pa je imelo možnost dokupiti še dodatnih 12 hektarjev. Jordanova ponudba je bila sprejeta in tako se je začelo načrtovanje nove in sodobne lesne tovarne v Flisi. Jeseni 1967 se je gradnja uradno začela, ob koncu leta 1969 – po kratkem obdobju preizkušanja in zagona strojev v obratovanje – pa se je začela redna proizvodnja. Lesni oddelek se je tako preselil iz Osla v Fliso. V naslednjih nekaj letih so bile iz Osla v Fliso preseljene še druge proizvodne zmogljivosti, do konca leta 1972 pa je bilo v tovarni že 60 zaposlenih.

1970

Jordan nagrajen za izvoz

Tistega leta je Jordan dobil nagrado za uspešen izvoz, ki jo je podelil Norveški odbor za trgovino pod pokroviteljstvom družbe SAS. Nagrado so podelili kot priznanje za pionirsko prizadevanje podjetja na področju izvoznega trženja. Pozneje istega leta so v nabor izdelkov za ustno higieno dodali še zobno nitko, ustno vodico pa so dali na norveški trg. Jordan je tako s svojimi zobnimi ščetkami, zobnimi nitkami in zobotrebci oblikoval paleto izdelkov za ustno nego.

1971

Leta 1971 je podjetje Jordan prevzelo distribucijo robčkov Kleenex in Brylcreem na norveškem trgu. Ta sporazum se je iztekel v poznih sedemdesetih letih.

1973

Predstavi se Jonatann

Januarja 1973 je Jordan Norvežanom predstavil novo zvezdo. Jonatann iz Jordana je postal zelo priljubljen tako med otroki kot odraslimi, saj jim je pomagal bolje skrbeti za zobe in dlesni. Jonatann je dolga leta spodbujal ozaveščenost o pomembnosti ustne nege med norveškimi otroki. Podatki kažejo, da je v tistem obdobju 72 odstotkov norveških otrok, starih od 6 do 12 let, prepoznalo Jonatanna in vedelo, kaj predstavlja. Nekaj let pozneje so ustanovili Jonatannov klub, ki je v najboljših časih štel skoraj 7.000 članov. V letu po uvedbi Jonatanna je podjetje na skandinavskem in španskem trgu predstavilo svojo novo zobno ščetko T4 – to je bil daljši model. Nadomestil je model zobne ščetke, ki se je uspešno prodajal od leta 1960. Novi T4 je imel daljši vrat kot druge zobne ščetke na trgu. Zato je ščetka zagotavljala učinkovitejše čiščenje zob v zadnjem, težje dostopnem delu ustne votline, kjer je verjetnost nastanka luknjic večja. Kot drugi največji proizvajalec zobnih ščetk na svetu je podjetje čutilo odgovornost, da pripomore k izboljšanju zdravja zob, zato je še naprej vlagalo v raziskave in razvoj. Poleg prizadevanja, da izboljša svoje trženje, proizvodnjo in tehnične zmogljivosti, je za zobozdravstvenega svetovalca najelo zobozdravnika specialista parodontologije.

1975

Sprememba imena

Do leta 1975 je podjetje poslovalo pod imenom A/S W. Jordan Børste & Penselfabrik. Vendar pa je to zaradi velike rasti v mednarodnem okolju postalo nepraktično, zato so se odločili, da ime poenostavijo v Jordan AS.

1986

Jordan postane podjetje leta

Revija Business in največji norveški časopis Aftenposten sta Jordan razglasila za podjetje leta 1986, med drugim zaradi njegove vodilne vloge na trgu, zlasti mednarodnem, ki je sledila močni rasti podjetja. Poleg tega se je podjetje izkazalo kot izjemno napredno in razvojno naravnano podjetje v regiji, saj je uspešno investiralo v svojo tovarno v Flisi, s poudarkom na tehnološkem razvoju, in tako zelo povečalo učinkovitost poslovanja.

1987

Prevzem škotskega podjetja Peri-dent

Leta 1987 je Jordan pridobil delež in pozneje prevzel vodilnega proizvajalca zobnih nitk Peri-dent skupaj s proizvodnim obratom na Škotskem. Peri-dent je Jordanu redno zagotavljal visokokakovostne izdelke, kar je zelo pomembno, saj je kakovost dobaviteljev lahko zelo nihala.

1989

Prevzem švedskega podjetja Anza AB

Leta 1973 je Jordan podpisal pogodbo o sodelovanju s švedskim proizvajalcem čopičev Bankeryd Penselfabrik. Leta 1979 je Jordan kupil večinski delež v tem švedskem podjetju in ga preimenoval v Anza, nato pa leta 1989 dokupil še preostanek podjetja in ga priključil Skupini Jordan. Logično nadaljevanje zgodovine izdelave čopičev v Jordanu, ki sega v konec 19. stoletja, v Skippergaten. Proizvodnja čopičev se je z leti izjemno lepo razvijala in bila ves čas pomemben element rasti, ta prevzem pa je še utrdil Jordanov položaj v panogi.

1998

Tovarni zobnih ščetk Sanodent in Wisdom

Ker je imelo podjetje Jordan sedež zunaj EU, je moralo proizvodnjo zobnih ščetk odpreti tudi znotraj EU. Leta 1985 se je odločilo, da začne graditi novo tovarno v nizozemskem mestu Kerkrade. Po dveh letih je bil obrat pripravljen, poimenovali pa so ga Sanodent bv. Proizvodnja je obsegala večinoma zobne ščetke lastne blagovne znamke. Leta 1998 je Jordan obrat Sanodent prodal in kupil britanskega proizvajalca zobnih ščetk Wisdom Toothbrush Ltd.

1946

Leta 1946 je podjetje obsežno investiralo v nove stroje, dobavljivost surovin za proizvodnjo pa se je počasi izboljšala. Prodaja je poskočila, saj so kupci stali v vrstah, da bi kupili ščetke in metle.

Do zgodnjih petdesetih let prejšnjega stoletja je podjetje zaposlilo dva prodajna zastopnika, ki sta pokrivala celotno Norveško, v vseh večjih mestih pa je imelo svoje distributerje. V tistem času je prašičje ščetine, ki so se do tedaj uporabljale za izdelavo zobnih ščetk, zamenjal najlon.

1954

Zobna ščetka »Pronto« in slogan »Jordan ve, kako«

Leta 1954 je Jordan začel tržiti svoje zobne ščetke na Norveškem pod imenom »Pronto«. Naslednje leto je prvič uporabil slogan »Jordan ve, kako«. Od tedaj je to Jordanova blagovna znamka, ki se je v norveškem jeziku uveljavila kot prepoznavna krilatica.

1955-1957

Leta 1955 je Jordan na trgu prvič predstavil svojo ščetko za pomivanje posode s plastičnim držalom in najlonskimi ščetinami.

Ob koncu petdesetih let se je podjetje znašlo v obdobju vse večje konkurence iz tujine, zato je okrepilo svoje prodajne dejavnosti. Nastala je pobuda, da postavijo močno prodajno organizacijo na Norveškem. V tistem obdobju je Jordan izdeloval 32 različnih modelov zobnih ščetk. Pakirane so bile v kartonaste škatlice in v prodajalnah običajno na neopaznih mestih za pultom. Podjetje se je odločilo, da se bo osredotočilo na samo eno ščetko, jo tržilo in predstavljalo na policah novih samopostrežnih trgovin. Proizvodnjo in prodajo drugih modelov zobnih ščetk so prekinili. To je bila zelo dobro premišljena sprememba trženjske strategije. Ko je Jordan začel svoje izdelke izpostavljati v trgovinah, se je vse bolj izoblikovalo zavedanje o tem, da predstavitev izdelka vpliva na nakupno odločitev stranke. Jordan je bil med prvimi podjetji na Norveškem, ki je svoje dejavnosti usmerilo v trženje na temeljit in premišljen način, kot je zanj tudi značilno. Do leta 1957 se je podjetje usmerjalo predvsem na domači trg. Ko so se začele razprave o oblikovanju skupnega evropskega trga, kar bi pomenilo več uvoza konkurenčnih izdelkov na Norveško, je moralo podjetje preučiti nove strateške poti. Odločilo se je, da bo povečalo izvoz svojih izdelkov. Jordan je začel razvijati, proizvajati in prodajati krtače za sesalnike ter plastične nastavke za največje proizvajalce sesalnikov v Evropi. Ker je bila v tej panogi konkurenca izredno huda in so bili pritiski nenehnega zviševanja cen preveliki, je glavna naloga Jordana postala nadaljnja krepitev prodaje ponudbe lastnih izdelkov.

1960

Začne se izvoz zobnih ščetk

Velika prednost zobnih ščetk se je pokazala v tem, da so bile med redkimi izdelki, ki so se lahko prodajali skoraj v vseh državah sveta, ne da bi bilo treba spreminjati njihovo obliko. Tako je Jordan opravil prvo uspešno prodajo v tujino, ko je svoje zobne ščetke izvozil v Veliko Britanijo, na Dansko, Švedsko in Finsko. Podjetje je izdelalo zelo uporabno stojalo za zobne ščetke z okroglima poličkama in prostorom za 12 ščetk na vsaki polički ter ga v šestdesetih letih uspešno predstavilo po celotnem zahodnoevropskem trgu, nato pa prodrlo še na svetovni trg. Do leta 1964 je Jordanov skupni obseg prodaje zobnih ščetk dosegel skoraj 8 milijonov izdelkov, pri čemer sta se prodaja in izvoz povečala za 40 odstotkov glede na leto prej. Zato se je podjetje odločilo, da ime »Jordan« postane mednarodna blagovna znamka. Do leta 1967 – deset let za tem, ko je začel pospeševati izvoz – je Jordan izvozil že 35 odstotkov svoje celotne proizvodnje, njegove zobne ščetke pa so postale vodilne na trgih petih držav poleg Norveške, torej Švedske, Danske, Finske, Nizozemske in Švice.

1960

Jordan ima olimpijskega prvaka

V tistem letu je Jordanov zaposleni Roald Aas osvojil zlato olimpijsko medaljo v hitrostnem drsanju na 1500 metrov v Squaw Valleyju v ZDA.

1966

Začne se proizvodnja zobotrebcev

Sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja je ustno zdravje postalo pomembna tema v javnem interesu. V tistem obdobju je Jordan stopil v stik s higienikom na univerzitetnem oddelku za zobozdravstvo, v proizvodnji pa je prvič v zgodovini zaposlil oblikovalca. Namen teh inovativnih potez je bil zagotoviti, da podjetje ves čas ohrani razvojno prednost pred konkurenti. To je takrat postala njihova najpomembnejša naloga. Leta 1966 so se odločili, da se usmerijo v proizvodnjo zobotrebcev. Eden vodilnih parodontologov tistega časa, prof. Jens Wærhaug, je namreč Jordanu predlagal, naj razvije in proizvaja zobotrebce. Namen je bil ustvariti pripomoček za čiščenje medzobnih prostorov, ki bi bil učinkovitejši in enostavnejši za uporabo od zobne nitke. Kljub dvomom se je Jordan odločil upoštevati nasvet in oblikovati izdelek, za katerega se je pozneje izkazalo, da se uspešno prodaja. Vendar pa je novi izdelek zahteval tudi nove načine proizvodnje. Ročno rezkanje plošče je bilo preveč zamudno in drago, zato so se odločili za popolnoma avtomatiziran stroj, ki lahko iz ene plošče izdela 40.000 zobotrebcev. Takrat so posebej razvili še drug izdelek, katerega prodaja je z leti strmo rasla, in sicer posamično zapakirane zobotrebce. Od skromnih začetkov v osemdesetih letih prejšnjega stoletja se je povpraševanje po tem izdelku z leti samo povečevalo, danes pa jih lahko najdemo na večini letal in v restavracijah po vsej Evropi.

1967

V Flisi zgradijo novo sodobno lesno tovarno

Ob preusmeritvi na zobotrebce je Jordan spoznal, da mora svoje skladišče lesa, ki je bilo takrat v Oslu, preseliti bližje proizvodnji surovin. S tem so želeli prihraniti pri stroških prevoza, zmanjšati svoje zaloge in sprostiti prepotrebna sredstva. Za najprimernejšo lokacijo so izbrali občino Åsnes v okraju Solør. Bilo je dovolj blizu dobave lesa, zemljišče je merilo 12 hektarjev, podjetje pa je imelo možnost dokupiti še dodatnih 12 hektarjev. Jordanova ponudba je bila sprejeta in tako se je začelo načrtovanje nove in sodobne lesne tovarne v Flisi. Jeseni 1967 se je gradnja uradno začela, ob koncu leta 1969 – po kratkem obdobju preizkušanja in zagona strojev v obratovanje – pa se je začela redna proizvodnja. Lesni oddelek se je tako preselil iz Osla v Fliso. V naslednjih nekaj letih so bile iz Osla v Fliso preseljene še druge proizvodne zmogljivosti, do konca leta 1972 pa je bilo v tovarni že 60 zaposlenih.

1970

Jordan nagrajen za izvoz

Tistega leta je Jordan dobil nagrado za uspešen izvoz, ki jo je podelil Norveški odbor za trgovino pod pokroviteljstvom družbe SAS. Nagrado so podelili kot priznanje za pionirsko prizadevanje podjetja na področju izvoznega trženja. Pozneje istega leta so v nabor izdelkov za ustno higieno dodali še zobno nitko, ustno vodico pa so dali na norveški trg. Jordan je tako s svojimi zobnimi ščetkami, zobnimi nitkami in zobotrebci oblikoval paleto izdelkov za ustno nego.

1971

Leta 1971 je podjetje Jordan prevzelo distribucijo robčkov Kleenex in Brylcreem na norveškem trgu. Ta sporazum se je iztekel v poznih sedemdesetih letih.

1973

Predstavi se Jonatann

Januarja 1973 je Jordan Norvežanom predstavil novo zvezdo. Jonatann iz Jordana je postal zelo priljubljen tako med otroki kot odraslimi, saj jim je pomagal bolje skrbeti za zobe in dlesni. Jonatann je dolga leta spodbujal ozaveščenost o pomembnosti ustne nege med norveškimi otroki. Podatki kažejo, da je v tistem obdobju 72 odstotkov norveških otrok, starih od 6 do 12 let, prepoznalo Jonatanna in vedelo, kaj predstavlja. Nekaj let pozneje so ustanovili Jonatannov klub, ki je v najboljših časih štel skoraj 7.000 članov. V letu po uvedbi Jonatanna je podjetje na skandinavskem in španskem trgu predstavilo svojo novo zobno ščetko T4 – to je bil daljši model. Nadomestil je model zobne ščetke, ki se je uspešno prodajal od leta 1960. Novi T4 je imel daljši vrat kot druge zobne ščetke na trgu. Zato je ščetka zagotavljala učinkovitejše čiščenje zob v zadnjem, težje dostopnem delu ustne votline, kjer je verjetnost nastanka luknjic večja. Kot drugi največji proizvajalec zobnih ščetk na svetu je podjetje čutilo odgovornost, da pripomore k izboljšanju zdravja zob, zato je še naprej vlagalo v raziskave in razvoj. Poleg prizadevanja, da izboljša svoje trženje, proizvodnjo in tehnične zmogljivosti, je za zobozdravstvenega svetovalca najelo zobozdravnika specialista parodontologije.

1975

Sprememba imena

Do leta 1975 je podjetje poslovalo pod imenom A/S W. Jordan Børste & Penselfabrik. Vendar pa je to zaradi velike rasti v mednarodnem okolju postalo nepraktično, zato so se odločili, da ime poenostavijo v Jordan AS.

1986

Jordan postane podjetje leta

Revija Business in največji norveški časopis Aftenposten sta Jordan razglasila za podjetje leta 1986, med drugim zaradi njegove vodilne vloge na trgu, zlasti mednarodnem, ki je sledila močni rasti podjetja. Poleg tega se je podjetje izkazalo kot izjemno napredno in razvojno naravnano podjetje v regiji, saj je uspešno investiralo v svojo tovarno v Flisi, s poudarkom na tehnološkem razvoju, in tako zelo povečalo učinkovitost poslovanja.

1987

Prevzem škotskega podjetja Peri-dent

Leta 1987 je Jordan pridobil delež in pozneje prevzel vodilnega proizvajalca zobnih nitk Peri-dent skupaj s proizvodnim obratom na Škotskem. Peri-dent je Jordanu redno zagotavljal visokokakovostne izdelke, kar je zelo pomembno, saj je kakovost dobaviteljev lahko zelo nihala.

1989

Prevzem švedskega podjetja Anza AB

Leta 1973 je Jordan podpisal pogodbo o sodelovanju s švedskim proizvajalcem čopičev Bankeryd Penselfabrik. Leta 1979 je Jordan kupil večinski delež v tem švedskem podjetju in ga preimenoval v Anza, nato pa leta 1989 dokupil še preostanek podjetja in ga priključil Skupini Jordan. Logično nadaljevanje zgodovine izdelave čopičev v Jordanu, ki sega v konec 19. stoletja, v Skippergaten. Proizvodnja čopičev se je z leti izjemno lepo razvijala in bila ves čas pomemben element rasti, ta prevzem pa je še utrdil Jordanov položaj v panogi.

1998

Tovarni zobnih ščetk Sanodent in Wisdom

Ker je imelo podjetje Jordan sedež zunaj EU, je moralo proizvodnjo zobnih ščetk odpreti tudi znotraj EU. Leta 1985 se je odločilo, da začne graditi novo tovarno v nizozemskem mestu Kerkrade. Po dveh letih je bil obrat pripravljen, poimenovali pa so ga Sanodent bv. Proizvodnja je obsegala večinoma zobne ščetke lastne blagovne znamke. Leta 1998 je Jordan obrat Sanodent prodal in kupil britanskega proizvajalca zobnih ščetk Wisdom Toothbrush Ltd.